Sunday, August 7, 2011

Bærplukking / Berry picking


Vanskelig å skjule at man har vært og plukka blåbær idag...

Hard to hide that we've been picking blueberries today...


Været har skifta og det er blitt kjøligere med kun 10 C. Lufta har ennå ikke fått den skarpe lukta av høst ennå, men den er nok like om hjørnet... Jeg ser fram til det siden det er favoritt årstiden min :) Er godt å være ute i skogen uten alle fluene.

The weather has change and it's a bit chilly with only 10 C these days. The air hasn't got that sharp, crisp smell of fall yet, but I guess it's just around the corner... I look forward to it though as it's my favourite season :) It's great to be out in the forest without all the flies.


Skogen var full av blåbær og jeg kom over et sted med mye store bær :)

The forest was full of blueberries, and I came over a path were they was big :)


Vi plukka også krøkebær. Jeg skal lage saft av dem.

We picked black crowberries to. I plan to make "saft" from it. It's a juice you mix with water.


Nå trenger jeg bare å finne energien for å renske all bæra, så jeg kan begynne å lage saft og kanskje syltetøy i morgen. Jeg skal fryse de aller største bærene som de er så vi har å lage pai av :)

No I need to find the energy to clean all the berries so I can start to make "saft" and perhaps some jam tomorrow. I'll freeze the biggest blueberries as they are so we can make pai from it :)





 Vi møtte også på et par indianere i skogen :) Jeg tror de jakta på bjørn og ulv.

We also came across some indians in the forest :) I think they were hunting bears and wolves.


Neste bær vi skal ut og plukke er tyttebær. Men de trenger noen uker til før de er modne.

The next berry to pick is lingonberries. But they need a few weeks before they are ripe.

1 comment:

  1. Det var blåbæra si ja, noe annet en hva jeg klarte å finne. Jeg vurderer ny skog i morgen for nye muligheter:)

    ReplyDelete