Monday, June 27, 2011

Alene / Alone

In every walk with nature one receives far more than he seeks.
     - John Muir -



Ungene er hos mamma en uke på sommerferie, så jeg er alene om dagen til samboern kommer hjem fra jobb. Siden været var så flott i dag med hele 18 C, bestemte jeg meg for å gå en tur opp til gapahuken vår. Så jeg tok med kameraet og en vannflaske og satte avsted. Jeg hadde ikke kommet langt før jeg hørte noe som laget lyder i skogen. Jeg regnet med at jeg hadde skremt opp en fugl, men neida, et stykke foran meg stod det fire elger! Jeg fikk bare tatt et par (ikke så veldig gode) bilder før de så meg og løp avgårde. Så jeg fikk iallefall mer enn jeg søkte idag :) Skulle bare ønske ungene hadde vært med, med da kan det nok hende at vi ikke ville ha fått sett elgene uansett da ungene nok ville ha bråket så mye at elgene hadde stukket av lenge før vi hadde sett dem...

The kids are spending the week with my mom, so I'm alone during the day until Hubby comes home from work. Since the weather was great today with 18 C, I desided I'd take a walk in the forest to our lean-to. So I grabbed my camera and a water bottle and headed out. I haden't come far before I heard some noises, I just thought I had scared a bird up. But no, just ahead was four mooses! I only managed to take a few (not so good) pictures before they saw me and ran away. So I sure received more than I seeked today :) Just wish the kids had been with me, but then again, I guess they would have made so much noice that the mooses would have ran off before we would even now they were there...


Jeg må innrømme at jeg ikke var helt sikker på om jeg skulle fortsette helt opp til gapahuken siden det var fire elger løs i skogen. Men jeg mota meg opp og fortsatte. Og det var godt å komme opp og hvile seg litt og ta en slurk vann. Men jeg kunne ikke bli sittende lenge, da kleggen omringet meg ganske fort :(

I must say I wasn't sure if I should walk all the way up to the lean-to, knowing there was four mooses running around in the forest. But I desided to walk on, and it was good to rest and have a sip of water when I came up. I couldn't sit for long though as I got surronded by horse flies :(


Hadde det ikke vært for all kleggen, kunne jeg godt tenkt meg en liten hvil i en av disse myke flekkene. Store områder i skogen er dekket av blomstene til skrubbær. Kommer til å bli mye rødt å glede seg til når det blie høst.

If it hadn't been for all the flies I might have laid down in one of these soft spots. Big areas of the  forest are filled with the flowers of Bunchberry. Looking forward to Fall when all this will become red.











Tiny frog

Denne bittelille karen tråkka jeg nesten på da jeg gikk hjemover. Klarte å få tak i ham før han igjen hoppa inn i gresset.

I almost steped on this tiny frog when I headed home, but I managed to grab him before he jumped his way into the gras.

No comments:

Post a Comment